تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
درصورت تصویب شورای هماهنگی سران قوا ؛

تقوی نژاد: کسانی که بیش از هزار سکه خریدند تا ۳۵ درصد مالیات می‌دهند

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت : در حوزه سکه جدولی برای خریداران تنظیم شده که اگر در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شود تا ۲۵ سکه از پرداخت مالیات‌ می‌شوند و کسانی که بیش از هزار سکه خرید کردند تا ۳۵ درصد  مالیات بگیریم.
تقوی نژاد: کسانی که بیش از هزار سکه خریدند تا ۳۵ درصد مالیات می‌دهند
رویداد۲۴رئیس سازمان امور مالیاتی روز سه شنبه در نشست خبری گفت: از ابتدای دستور رییس جمهوری برای برخورد قاطع مالیاتی با برهم زنندگان ارز، کارگروهی تشکیل شد و موضوع به طور مستمر پیگیری می‌شود.

تقوی نژاد ادامه داد: در زمینه ارز، اطلاعات اشخاص حقوقی صرف نظر از اینکه چه میزان خریده اند، پرونده‌های مالیاتی بررسی می‌شود، اما قانون برای اشخاص حقیقی حد آستانه‌ای تعیین کرده که طبق آن عمل می‌شود.

او بیان کرد: در حوزه سکه جدولی برای خریداران تنظیم شده که اگر در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شود تا ۲۵ سکه از پرداخت مالیات‌ می‌شوند و کسانی که بیش از هزار سکه خرید کردند تا ۳۵ درصد  مالیات بگیریم.

وی افزود: هرچند قانون به فعالان اقتصادی اجازه داده که تا تیرماه سال بعد اظهارنامه بدهند و سازمان مالیاتی نیز یکسال فرصت رسیدگی و اخذ مالیات دارد، اما قرار است از این افراد به طور افراد مالیات علی الحساب بگیریم.

تقوی نژاد همچنین درمورد مالیات صرافی‌ها گفت: صرافی‌ها به 3 نوع تقسیم می‌شوند که اداره‌ای خاص و ممیزه‌ای ویژه مودیان بزرگ برای رسیدگی به مالیات صراف‌ها اختصاص داده شده است.

او درمورد مالیات طلافروشان اظهار کرد: طلافروشان درابتدا هم از اصل طلا مالیات می‌دادند و هم مالیات 9 درصدی که بعد‌ها با اعتراض به اینکه این رقم برای این صنف زیاد است و 9 درصد به 3 درصد تقلیل یافت، اما بعد‌ها هم درخواست دادند تا از اصل طلا مالیات اخذ نشود و تنها از مابه التفاوت خرید و فروش گرفته شود که ما هم در 2 حالت این مسئله را قبول کردیم اول آنکه نرخ به همان 9 درصد بازگردد و شرط دوم و مهم این که سامانه‌ای در سازمان امور مالیاتی راه اندازی شود که کلیه خرید و فروش‌ها دراین سامانه صورت گیرد.  
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان